Cyp hybrids at the German Garden Show

back / zurück

Abgeschickt von Uta von Rad am 02 August, 2005 um 19:28:00

Hi Everyone,

This spring I visited an exhibition of 24 different Cypripedium hybrids at the German Garden Show 2005 in Munich. The plants were shown by the Botanical Gardens Munich (together with Sebastian Urban from the Carl-Friedrich-von-Siemens foundation). I want to share these pictures (taken by Mr. Urban) with you. I was very much impressed: I have always been very much focused on pure species, but I have to admit that the hybrids are just as beautiful. By now there are so many different hybrids registered that it is possible to find something for all different tastes. Furthermore, with hybrids one can be sure they haven't been dug from the wild. It was a great show! I have attached pictures of the show and closeups of a few hybrids. Enjoy!

-----------------------

Hallo an Alle!

Diesen Frühling habe ich eine Ausstellung mit 24 verschiedenen Cypripedium-Hybriden auf der Bundesgartenschau 2005 in München besucht. Die Pflanzen wurden vom Botanischen Garten München (gemeinsam mit Sebastian Urban von der Carl Friedrich von Siemens-Stiftung) gezeigt. Ich wollte euch diese Bilder (von Herrn Urban) zeigen. Ich war sehr beeindruckt: Ich habe mich immer vor allem auf reine Arten konzentriert, aber ich muss zugeben, dass die Hybriden genauso schön sind. Heute sind wirklich so viele Hybriden registriert, dass es möglich ist, für jeden Geschmack etwas zu finden und man kann zudem sicher sein, keine aus der Natur entnommen Pflanzen zu bekommen. Es war eine großartige Ausstellung! Hier nun Fotos vom Stand und Nahaufnahmen von ein paar Hybriden. Viel Spaß beim Anschauen!

Antworten:

back / zurück